Belediyenin diyetisyenleri vatandaşları bayramda beslenme konusunda uyardı.Et ve tatlı tüketimiyle ilgili vatandaşlara bazı hatırlatmada bulunan diyetisyenler, bazen birkaç günlük dikkatsizliğin ani felç,kalp krizi,yüksek şeker koması,bağırsak problemleri gibi ciddi rahatsızlıklara sebep olabileceğini vurguladılar.21 Ağustos’ta başlayarak 4 gün sürecek ve tüm İslam alemi tarafından idrak edilecek mübarek Kurban Bayramı’ndaki et tüketimi ve yanlış beslenmeyle ilgili açıklama yapanAlanya Belediyesi Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü Diyetisyen Hizmet Biriminde çalışan diyetisyenler şu konu başlıklarına değindi:Etin fazla tüketilmesi ani felç ve kalp krizine neden olabilir“Bayram boyunca kırmızı et tüketim miktarı ve sıklığının artması nedeniyle kalp-damar hastaları, diyabet hastaları, hipertansiyon hastaları,böbrek hastaları gibi beslenmeyle direk etkilenen hastaların beslenmelerine dikkat etmeleri gerekmektedir. Bazen birkaç günlük dikkatsizlik ani felç,kalp krizi,yüksek şeker koması,bağırsak problemleri vb. rahatsızlıkların ani gelişmesine sebep olabilir. Temel olarak sağlıklı bireylerin de bu özel günlerde aşağıdaki beslenme kurallarına dikkat etmeleri önemlidir”.Etin yanında bol bol sebze tüketilmeli“Bayramda et tüketimi arttığı için dolayısıyla sebze meyve tüketimi azalabiliyor. Bu nedenle bayramda etleri sebze ile pişirmeye, etin yanında taze yeşilliklerden oluşan bol salata tüketmeye dikkat edilmeli. Ayrıca sebzeler ete göre daha posalı olduğundan, bol sebze tüketerek doygunluğu sebzelerden sağlayabilir, et tüketimi bu şekilde azaltılabilir”.Sağlıksız ortamlarda kesilen etlerden tenya, türberküloz, şarbon gibi hastalıklar insana geçebilir“Belediyemizin belirlediği yerler dışında, veteriner kontrolü olmayan ve uygun koşullarda kesilmeyen kurbanlık hayvanlardan insanlara tenya, salmonella, tüberküloz, şarbon gibi hastalıkların bulaşma riski yüksektir.Bu konulara dikkat edilmelidir”.Etler kesildikten 1 gün sonra tüketilmeli“Kurban etleri hayvan kesildikten hemen sonra soğutucuya konmamalı ve hemen tüketilmemelidir. Çünkü kesim sonrası etler sert olur ve sindirimi zordur.Dolayısıyla güne kahvaltıda kavurma ile başlamak yanlıştır.Kurban etleri ertesi gün tüketilmeye başlanmalıdır”.Etler soğuk ortamda dinlendirilmeli“Kesilmiş etler serin bir ortamda hava alması tamamen engellenmeden dinlendirilmelidir. Ancak Alanya’ da oda ısısında 2 -3 saatten fazla bekletmeden buzdolabına konmalıdır. Etin soğutucularda 4 santigrat derecede olgunlaşması için 24 saat yeterlidir”.Etler 24 saat sonra işlenmeli“Etler, büyük parçalar şeklinde değil ancak kıyma, kuşbaşı gibi küçük parçalara ayrılıp, tek pişirimlik miktarlara bölünüp, buzdolabı poşetlerine koyularak buzdolaplarının buzluk kısmında veya derin dondurucuda saklanmalıdır. Bu işlem de 24 saat sonra yapılmalıdır.Böylece parçalama işlemi daha kolay yapılacaktır”.18 Santigrat derecede 3 ay tazeliğini koruyabilir“Etler buzdolabında -2 santigrat derecede 1-2 hafta, derin dondurucuda ise -18 santigrat derecede 3 ay tazeliğini koruyarak saklanabilir.Eti çözdürmek istediğinizde ise ilk olarak buzdolabının alt bölmesinde çözdürülmeli. Çabuk çözünmesi amacıyla uygulanan, soba üzerinde çözdürme, oda sıcaklığında bekletme, sıcak suya yüksek ısıda poşetle atma sakıncalı yöntemlerdir. Bu işlem sıcak soslu karışıma buzu ile direk çözülmeden atılarak yüksek ısıda pişirme ile de yapılabilir”.Etler kömür kor halini alınca mangala atılmalı“Etin ateşe yakın olarak pişirilmesi hem kanserojen öğelerin oluşumuna neden olur, hem de B1, B12, folik asit gibi vitaminlerin kaybına yol açar. Bu nedenle mangal planınız var ise; etler ateşten 15 santimetre uzakta ve kömürler, kor halini aldıktan sonra pişirilmelidir”.Şerbetli tatlılar yerine dondurma ve sütlü tatlıları tercih edinBayramların bir diğer vazgeçilmezi arasında tatlıların yer aldığını hatırlatan Belediye diyetisyenleri, şerbetli tatlılar yerinedondurma gibi meyveli ve sütlü tatlıların tercih edilmesinin daha uygun olacağını söylediler. Böylece daha düşük kalorili ve sağlıklı beslenileceğini hatırlattılar.
SAĞLIK
Yayınlanma: 22 Ağustos 2018 - 13:45
Güncelleme: 22 Ağustos 2018 - 14:07
Bayramda beslenmeye dikkat!
Alanya Belediyesi diyetisyenleri vatandaşları bilgilendirerek Kurban Bayramı’nda daha dikkatli beslenmelerini söylediler.
SAĞLIK
22 Ağustos 2018 - 13:45
Güncelleme: 22 Ağustos 2018 - 14:07

















