Bozdağ, dün Somali’ye yapılan yardımlara ilişkin düzenlediği basın toplantısında soruları yanıtladı. Bozdağ, kendisine saldıran kişinin savcılık tarafından serbest bırakıldığını hatırlatarak, yumruğun hâkimler, savcılar ya da CHP’li birine atılsaydı sonucun ne olacağını da bilmediğini belirtti.
Yönetim meşru değil
Bakana bir yumruk atıldığını, görevi nedeniyle bir fiil işlendiğini ve ortaya bambaşka bir sonucu çıktığını ifade eden Bozdağ, şöyle devam etti:
“O zaman insanlar şunu der: Nasılsa bir yumruk atmanın, bakana attığında hiçbir müeyyidesi yok. O zaman kafası bozulan hakime bir yumruk atıp, ondan sonra nasılsa bir müeyyidesi yok. İki gün gözaltında tutarlar, ifademizi alırlar, bırakırlar. Bu, kamuoyuna o mesajı veriyor. Kamuda görev yapan bakana yumruk attığınızda bir gün gözaltı, hani bakan olduğu için iki gün gözaltı yaptık ama bakan olmazsa bir gün gözaltı. Ondan sonra yumruğu vuran keyfine bakabilir. Bu nedir? Bu otomatik olarak suça teşviktir. Bu başka kişileri cesaretlendirir. Bu tür saldırıların ardından verilen cezalar, saldırganları suçtan caydırıcı ve ıslah edici sonuçlar doğurmalı. Mahkemenin bu kararı, bu yumruğu atan kişi gibi saldırganlara güç ve cesaret veren bir karar olmuştur. Umarım bu kararı veren hâkimler, savcılar benim gibi bir yumruk yemezler. Yumruk yedikleri zaman ben takip edeceğim. Başbakan Yardımcısı’na yumruk atanları tahliye edenler kendileri yumruk yediğinden ne yaparlar? Dileğim, temennim böyle bir yumruğa muhatap olmasınlar. Türkiye’de bir hâkim, savcı yumruk yer mi bilmiyorum ama yediği zaman özellikle takip edeceğim. Ne oluyor bakalım tutukluyor mu? Trafikte bir tartışma olduğu zaman adama dünyası dar ediliyor, pek çok haberden takip ediyoruz ama Başbakan Yardımcısına yumruk attığınız zaman demek bunun karşılığı yok. Bu olay kötü bir olay ama bu karar da aynı şekilde kötü bir karar.”
Kıyafetiyle kartı aldı’
İçişleri Bakanlığı, Hacı Bektaş-ı Veli Anma Törenleri’nde Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’a yumruklu saldırı düzenlenmesi nedeniyle inceleme başlattı. Eylemci Hüseyin Satı’ya “görevli” kartı veren belediye görevlisinin ifadesinde, “Kılığı kıyafeti yerindeydi, araştırma yapmadan kartı vermekte sorun görmedim” dediği öğrenildi.
Müfettiş görevlendirmesiyle birlikte olayla ilgili yeni ayrıntılar günışığına çıktı. Satı’nın tören alanına girerken kullandığı “görevli” kartını veren belediye görevlisinin bilgisine başvuruldu. Olayın planlı olup olmadığının belirlenmesi amacıyla devam eden ifade alma işlemleri sırasında söz konusu belediye görevlisi, Satı’ya belediye görevlisi olduğunu gösteren kartı verdiğini kabul etti.
Söz konusu belediye görevlisinini ifadesinde, Satı’nın kendisini gazeteci olarak tanıttığını söyledi. Belediye görevlisi, Satı’nın uzaktan geldiğini söyleyip birkaç kare fotoğraf çekmek istediğini söylemesi üzerine, herhangi bir belge istemeden kılık kıyafetini kontrol ettiğini ve düzgün olması nedeniyle görevli kartını vermekte sakınca görmediğini anlattığı öğrenildi.
Saldırgana şefkat gösterdiniz!
Ak Parti Genel başkan Yardımcısı ve Parti Sözcüsü Hüseyin Çelik, Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’a yumruklu saldırı düzenleyen Hüseyin Satı’nın serbest bırakılmasına twitter’dan tepki gösterdi.Çelik, twitter hesabından yaptığı değerlendirmede, “Başbakan Yardımcısı Bekir Bozdağ’a yumruklu saldırı düzenleyen Hüseyin Satı’ya, CHP’li yöneticilerin bir madalya takmadığı kaldı” derken, şunları kaydetti:
“Yaptığı saldırıdan pişman olmadığını söyleyen Hüseyin Satı, CHP’lilerin özel himayesine ve şefkatine mazhar olduğu gibi serbest bırakıldı. Bırakın Kılıçdaroğlu’na, bir CHP’li milletvekiline yumruklu saldırı düzenleyen birisi serbest bırakılsaydı, CHP’liler sizce ne yapardı? Bir CHP’liye saldıran serbest bırakılsaydı, ne hükümetin yargıyı ele geçirdiği, ne de ‘yandaş yargı’ kalırdı. Neredesin ey siyâsî nezâket?” (ANKA)
‘
Üye olan herkese 30 TL ve üzeri siparişlerinde kullanabilecekleri 5 TL hediye !!!
















