Ortadoğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ) Teknokent Yönetim A.Ş.'nin şirketlerinden Bama Teknoloji'nin 2010 yılında TÜBİTAK'ın da desteğiyle ürettiği 'Robogait Rehabilitasyon Cihazı', Alanya Devlet Hastanesi'nde 10 ayda felç, omurilik, beyin hasarı, nörolojik ve ortopedik rahatsızlıklardan dolayı yürüyemeyen 150 hastanın tedavisine katkı sağladı. Patika Engelsiz Yaşam Gönüllüleri Derneği, düzenlediği çeşitli etkinliklerden elde edilen gelir ve Alanya Belediyesi'nin katkılarıyla satın aldığı 'Robogait' cihazını 10 Nisan 2013 Alanya Devlet Hastanesi'ne bağışladı. Bu tarihten itibaren hizmete giren cihaz, hastaların kas, kemik ve eklemlerinden beyine sürekli besleme sağlayarak hastaların tedavi sürecini hazlandırdı. Cihaz yardımıyla yapılan yürüyüş hareketi, simüle edilerek hastalara önlerindeki ekrandan izlettiriliyor. TÜRKİYE'DE İLK İLÇE ALANYA Patika Engelsiz Yaşam Gönüllüleri Derneği Başkanı Levent Benal, 'Robogait' cihazının Türkiye'de ilçe bazında ilk kez Alanya'da hizmete sokulduğunu söyledi. Cihazın, yürüme engelli çocuk ve yaşlıların tedavisinde son derece etkin bir yöntem olduğunu belirten Benal, "Tamamen Türk mühendislerin katkılarıyla yapılmış bir cihazdır. Bu cihazı 2013 yılında Alanya Belediyesi'nin katkılarıyla Alanya Devlet Hastanesi'ne kazandırdık. Hastalarımızın birçoğu destekleyici tedavi olarak bu cihazdan faydalanıyor" dedi. GÜNDE 8 HASTA TEDAVİ EDİLİYOR Alanya Devlet Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon bölümünde, cihazın çok yoğun bir şekilde kullanıldığını dile getiren Benal, "Bu cihazla günde 8 hasta tedavi görebiliyor. Burada yaklaşık 150 hasta Robogait ile tedavisini sürdürüyor. Kısa sürede toplam 750 seans civarında hizmet verdi. Bu rakamlara dayanarak cihazın tüm Türkiye'de yaygınlaşması gerektiğini düşünüyorum. Hastalarımızla görüştüğümüzde bu cihazdan çok memnun olduklarını ve tedavi sürecine büyük katkı sağladığını söylüyorlar" diye konuştu. TEDAVİ İÇİN ANTALYA ŞARTI Tedavi amacıyla kendilerine başvuran hastaları önce Antalya'ya gönderdiklerini söyleyen Alanya Devlet Hastanesi Başhekimi Op. Dr. İsmail Başaran, "Tedavi öncesi fizik tedavi uzmanlarımız hastaları kontrol ediyor. Bu tedaviden yarar göreceğine karar verilen hastaları, 3'üncü basamak hastane dediğimiz Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi ya da Akdeniz Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi'ne gönderiyoruz. Oradan bu tedavinin gerekli olduğuna dair bir yazı almaları gerekiyor. Tedaviye bu aşamadan sonra başlanıyor" dedi. TEK BAŞINA TEDAVİ YÖNTEMİ DEĞİL Halk arasında 'Robogait' ile tedavi yönteminin zaman zaman yanlış anlaşılabildiğine dikkati çeken Op. Dr. Başaran şöyle dedi: "İnsanlarımızda yanlış bir düşünce var. Hasta bu cihaza girince kalkıp yürüyecek diye bir durum yok. Bu rehabilitasyonun bir parçası. Özellikle sağ beyinden felç geçirmiş hastalarımızın, sol beyninin sağlam olduğu düşüncesiyle yeniden konuşabilmesi ve yürüyebilmesi teorik olarak mümkündür. Dolayısıyla genç yaşta felç geçirmiş olan hastalarımız bu cihazın faydasını görüyor. Ancak omuriliği kopan ve hiç hareket edemeyecek derecedeki hastalarımıza bu cihazın bir katkısı olmuyor. Cihazın Alanya'ya kazandırılmasında emeği geçen herkese teşekkür ediyorum." Dünyada sadece İsviçre, Türkiye ve İsrail'de üretilen ve Türkiye'de 8 adet bulunan Robogait cihazının, Türk firma tarafından AR-GE ve yapım aşaması 3 yıl sürdü. Robogait cihazından İstanbul'da 3, Ankara, Alanya, Nevşehir, Samsun ve Kocaeli'de ise 1'er adet bulunuyor.
GÜNDEM
Yayınlanma: 21 Ocak 2014 - 18:05
Güncelleme: 21 Ocak 2014 - 18:07
ALANYA'DA 'ROBOGAİT CİHAZI' 150 FELÇLİ HASTAYA UMUT OLDU
TÜRK bilim adamları tarafından üretilen ve felçli hastaların rehabilitasyon sürecini hızlandıran Robogait cihazı, 10 ayda 150 hastaya umut oldu.
GÜNDEM
21 Ocak 2014 - 18:05
Güncelleme: 21 Ocak 2014 - 18:07













