Alanya Belediyesinde aynı zamanda ALTAB Başkanı da olan Alanya Belediye Başkanı Hasan Sipahioğlu ile Katı Atık Değerlendirme ve Bertaraf Tesisi ihalesini alarka 30 yıllık kulanım hakkını elde eden ITC İnvest Tradıng Cons. A.G. Türkiye Ankara firması ile ALTAB üyelerinin katıldığı törende protokol imzalandı. Projenin 2013 yılında tamamlanmasını planladıklarını belirten Başkan Sipahioğlu, “Yıllardır Alanya’ya kazandırmaya çalıştığımız Katı Atık Bertaraf Tesisi’nin yapımı için protokol imzaladık. Yasal süreci hep beraber en kısa sürede bitirdikten sonra inşallah bu yıl ilk kazmayı vurma şansını elde edeceğiz. İnşallah firmamız ve bizlerin de desteği ile çöp meselesinin enerji olarak geri dönüştürmek için çıktığımız yolda başarılı olmayı umuyoruz. Bütün belde belediye başkanlarımıza, belediyemizin teknik çalışanlarına ve bize bu yetkiyi veren ALTAB encümeni üyelerine, emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi. ÇÖPTEN ELEKTRİK ÜRETİLECEK Katı Atık Bertaraf Tesisi’nin Akdeniz bölgesinde bir ilk olacağını belirten ITC İnvest Tradıng Cons. A.G. Türkiye Ankara firması Yönetim Kurulu Başkanı Ali Kantur ise, “Bursa, Ankara, Adana ve Konya’da benzer projeleri uyguladık. Alanya Katı Atık Projesi’nde nihai amacın, depolanacak atık miktarını en aza, hatta sıfıra indirerek etrafa vereceği zararı gidermek. Bu sistemde bir depolama alanı bulunmayacak. Gelen çöpler direkt bir fabrikaya alınarak, katı atık depolama alanlarında çöpün en ince ayrıntısına kadar değerlendirilirken, aynı zamanda atmosfer ve çevreyi de korumuş olacağız. Atıklar enerji hammaddesi olarak kullanılarak elektrik üretilecek. Geri kazanım tesislerinde kağıt, cam, metal gibi geri dönüşümü mümkün olan materyaller sınıflandırılarak ayrıştırılırken, organik evsel atık ise tesiste gübreye dönüştürülerek tarım sektörüne kazandırılacak” diye konuştu. Firma ihaleyi şu şartlarda almıştı: İhaleyi, tesisin geçici kabulünden başlamak üzere, katı atık bertaraf hizmetlerinden yararlanan bütün atık üreticilerine uygulanmak üzere ALTAB Meclisinin 19.11.2012 tarih 06 sayılı kararıyla belirlenen 60 TL katı atık bertaraf bedeli üzerinden yapılan eksiltme sonucunda; bir ton evsel katı atığı 24 liraya bertaraf etmeyi taahhüt etti. Geçici kabulden itibaren 30 yıl sabit oran üzerinden yıllık toplam hasılatın % 1’i (Yüzde bir) üzerinden hasılat payını idareye vermeyi taahhüt emişti.
GÜNDEM
Yayınlanma: 04 Şubat 2013 - 11:24
İMZALAR ATILDI
Entegre Katı Atık Değerlendirme ve Bertaraf Tesisi yapımı ve işletilmesi işi ihalesini alan ITC İnvest Tradıng Cons. A.G. Türkiye Ankara firması Yönetim Kururlu Başkanı Ali Kantur ile Alanya Belediye ve ALTAB Başkanı Hasan Sipahioğlu arasında protokol imzaladı.
GÜNDEM
04 Şubat 2013 - 11:24













