ALANYA'Da yaşayan bir grup yerleşik yabancı adına Mahmutlar Kent Platformu üyeleri Mahmutlar Beldesi’nin yeni Büyük Şehir Yasası ile birlikte kapatılmaması için AİHM’ye “Belediyemiz kapatılmasın” diye mektup gönderdi.Mahmutlar Kent Platformu Yönetimi Büyükşehir Kanunu'nun iptal edilmesi için Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'ne (AİHM) ilçede yaşayan yerleşik yabancılarla birlikte mektup gönderdi. Kent Platformu Yönetim Kurulu Başkanı Sudi Çandır, Rus Dili Konuşanlar Derneği Başkanı Anjelika Anzhela, Mahmutlar Cumhuriyet Mahallesi Muhtarı Ahmet Top ve yerleşik yabancılar, Kültür Merkezi'nde toplanarak, AİHM'ye gönderilecek mektubu yazdılar. Türkçe, Almanca, Rusça ve İngilizce olmak üzere 4 ayrı dilde yazılan 'Büyükşehir Kanunu'na karşıyız, belediyemizi de kapatmayın' şeklinde yazılan mektuplar, daha sonra AİHM'nin merkezi Fransa'ya gönderilmek üzere Mahmutlar PTT Müdürlüğü'ne teslim edildi. BELEDİYENİN TÜM İMKANLARINDAN FAYDALANIYORUZ Kent Platformu Rus Temsilcisi Alla Ogorodnikova, “Bugün belediyenin tüm imkanlarından Mahmutlarda yaşayan yerleşik yabancılar da yararlanıyor. Bir derdimiz olsa belediyede ilgililere anlatıyor, çözümü noktasında gerekli desteği alıyoruz. Belediye kapanınca hizmetleri nereden alacağız, nasıl bir sistemle hizmet verilecek bilmiyoruz. Bunun için de belediyemiz kapatılmamalı” dedi.Rus Dili Konuşanlar Derneği Başkanı Anjelika Anzhela, “İnsanlar, kendi sorunlarının çözümü noktasında çalışıyor. Biz sorunlarımızı belediye başkanına anlatıyoruz, dertlerimizi onlarla, sevinçlerimizi de onlarla paylaşıyoruz. İyi ve kötü günde belediye her zaman bizimle birlikte ortak hareket ediyor. Bugün Mahmutların yüzde 70'i yabancılardan oluşuyor. Yarın belediyemiz kapanırsa, bizler Alanya ve Antalya'dan nasıl hizmet alabiliriz, bunu dahi bilmiyoruz. Mahmutlar'da belediyenin kapanmasına karşıyız. Bu yüzden AİHM mektup gönderdik” diye konuştu. AİHM EYLÜL'DE BELEDİYELERİ GÖRÜŞECEK Büyükşehir Kanunu ile birlikte beldelerinin kapatılmasının Avrupa Özerklik Şartı'na aykırı olduğunu ifade eden Mahmutlar Platform Yönetim Kurulu Başkanı Sudi Çandır, “AİHM, Büyükşehir Kanunu'nun incelenerek, rapor hazırlanması için bir heyet gönderdi. Bu heyet, raporunu hazırlayarak, ilgili yerlere de sundu. Bir rapordan aldığımız bilgilere göre, Büyükşehir Kanunu'nun iptali söz konusu. Biz de Eylül ayından önce yerleşik yabancıların istekleri ve talepleri doğrultusunda yazılan mektupları AİHM'ye gönderdik. Bu mektupların, bu görüşmelerde dikkate alınacağını ve halkın istediği gibi Büyükşehir Kanunu'nun iptal edileceğine inanıyoruz” şeklinde konuştu.AİHM, Büyükşehir Kanunu'nu eylül ayında görüşerek karara bağlayacak. AİHM, bu kanunu iptal ederse, Türkiye'de merkezi hükümet bu kararı uygulayacak.18 ülkenin temsil edildiği Mahmutlar Kent Platformu'nda Rusya, Almanya, Norveç, İngiltere, Danimarka, Irak, İsveç, İrlanda, Belarus, Hollanda, Romanya, Amerika, Kanada, Avusturya, Polonya, Makedonya ve İspanya vatandaşları da bulunuyor.
GÜNDEM
Yayınlanma: 20 Ağustos 2013 - 14:53
MAHMUTLARIN UMUDU AİHM
MAHMUTLAR'da yaşayan yerleşik yabancılar belediyenin kapatılmaması için AİHM mektup yazdı.
GÜNDEM
20 Ağustos 2013 - 14:53













